söndag 11 mars 2012

Läs brevet hos Johan Kant

Johan har publicerat ett brev han har fått från en lärare som har givit upp och bytt yrke. Misstron är det som tärt mest. eller att vara guilty until proven innocent - ett jobb som man dessutom får utföra själv.

Jag känner många som lämnat läraryrket och de har alla det gemensamt att de var riktigt bra lärare. Jag känner också en och annan lärare som aldrig borde ha blivit lärare. Jag har ännu aldrig sett någon av dem sluta annat än genom att gå i pension.

....  Den dag då det är tvärtom är den dag då vi vet  att vi är på rätt väg.


   

4 kommentarer:

  1. Strålande klipp dessutom. Så enkelt, tänk att det ska vara så svårt.

    /Morrica

    SvaraRadera
  2. Visst var det mitt i prick, Morrica. Att känna ansvar och att vilja sina elever väl. Borde vara självklart, men är ryvärr inte det.

    SvaraRadera
  3. I vilken kategori skulle du placera dig själv i med tanke på att de skickliga lämnar yrket medan idioterna stannar?

    Janne

    SvaraRadera
  4. Idioternas förstås, vad är det för fråga, Janne? Du är verksam lärare själv, antar jag.

    SvaraRadera